IV Concurs fotogràfic Mònica M. Jaime VADEVACANCES 2014

Presentació

Ens complau de presentar-vos una nova edició d’aquest concurs de fotografia que té com a finalitat principal propiciar una mirada personal sobre les diferents activitats pròpies de les vacances -viatges, excursions, esports, passejos i activitats de lleure i cultura a la pròpia ciutat…-, realitzades al llarg de l’any i especialmente en les  vacances d’estiu.  Una mirada renovada i lliure que cada participant  ha de saber trobar i plasmar formalment de la manera més adequada i atractiva possible, ubicada en uns contextos coneguts i compartits com són el gèneres del retrat i del paisatge, o bé tractant àmbits menys usuals com el diàleg intercultural i religiós  o deixant-nos endur per la sorpresa,  la temàtica específica d’aquest any.

Per a les entitats organitzadores i col·laboradores és també una finalitat important fomentar la dinàmica participativa entre els membre de les pròpies associacions i institucions, així com l’obertura a d’altres persones i entitats que puguin estar  interessades en aquest enfocament.

Finalment, el sentit que defineix millor aquest concurs és el fet de comunicar i compartir experiències. Per aquest motiu, totes les fotos participants es mostraran en una exposició col·lectiva, mentre que el premi a les millors imatges, escollides pel Jurat del concurs (3 per cada categoría) consistirà en ser exposades  en  espais de carácter cultural i social.

Us animem a participar, a gaudir i  a difondre aquest iniciativa.

Bones vacances, VADEVACANCES!!!

Entitats organitzadores

Aniarku Associació està constituïda per famílies adoptives d’Ucraïna amb les finalitats de defensar els interessos superiors dels infants, procurant suport i comunicació entre els seus associats i a aquelles persones interessades en el fet adoptiu. Promou la cultura i la llengüa ucraïnesa i realitza accions d’ajuda als orfenats d’aquest país.

Casa Eslava promou, desde 2007, el diàleg entre cultures i religions en diversos àmbits i col·labora amb institucions i organitzacions nacionals i internacionals. Desde 2011 treballa activament en el programa europeu Joventut en acció, amb trobades i seminaris sobre drets humans, el lideratge de la dona, o el medi ambient .

Entitats col·laboradores

Associació Cultural Casa Orlandai, constituïda per veïns i veïnes i entitats vinculades a Sarrià, es va formar per donar vida a l’equipament Casa Orlandai. Es vol que la Casa sigui un espai que respongui a les necessitats culturals del barri, que fomenti la innovació, l’art i la transformació social des de la convivència, el respecte i la llibertat.

Acció Solidària de la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna (Universitat Ramon Llull) promou i coordina amb diverses ong’s tasques de voluntariat i cooperació pels seus estudiants alhora que impulsa iniciatives pròpies de la facultat en temes de sensibilització social i cultural.

Bases del IV Concurs fotogràfic Mònica M. Jaime  VADEVACANCES 2014

Tema central:

Les activitats de les vacances: viatges, excursions, esports, passejos i activitats de lleure i cultura a la pròpia ciutat,…

Retrat:   L’individu o el grup, predominant la figura sobre el fons

Paisatge:   La naturalesa o la ciutat, amb o sense figures

Diàleg intercultural i religiós:  La diversitat de les persones i les cultures, per mitjà de les seves manifestacions físiques i intel·lectuals, en  una acció, un espai i/o un temps compartit

La “sorpresa”:  Les mostres de situacions on descobrim una novetat inesperada i les reaccions espontànies que es produeixen en aquestes mateixes situacions o en d’altres de provocades.

Premis

Pel fet de participar totes les fotografies formaran part d’una exposició  col·lectiva al vestíbul de Casa Orlandai, que s’inaugurarà a la Festa de lliurament de premis. El Jurat escollirà una selecció de les millors fotografies presentades, que seràn motiu d’una exposició itinerant que començarà a l’espai d’exposicions de la FCC Blanquerna. S’atorga el Premi Aniarku (fundadora del concurs) a la millor fotografia dels seus socis.

Jurat 2014

JAUME BENET, Realitzador i Director de Fotografia

ISABEL ROJAS,  Llicenciada en Història de l’Art

LINA MARIA RUIZ  Visual Artist y Project manager de Casa Eslava

Especificacions de lliurament:

Arxius d’ 1 a 2 MB, format jpg.

Les fotografies s’han d’adjuntar amb la identificació de títol, any, autor i categoria.

Cada participant pot presentar una fotografía o sèrie per categoría, com a màxim.

El jurat valorarà positivament l’absència o la mínima manipulació tecnològica de l’obra.

Termini de presentacions: des del 15 de juliol  fins al 30 de setembre de 2014

Adreça: vadevacances@gmail.com

Data i lloc exposició col·lectiva i  premis:  Dissabte 25 d’octubre de 2014, Casa Orlandai (Sarrià, Barcelona)

La participació en el concurs implica l’acceptació total d’aquestes bases.